مسئولین روابط عمومی‌های استان فارس روزشان را چگونه تبریک گفتند + عکس
مسئولین روابط عمومی‌های استان فارس روزشان را چگونه تبریک گفتند + عکس
به بهانه 27 اردیبهشت روز روابط عمومی، پایگاه خبری تحلیلی خط فارس با ارسال پیام تبریک به روابط عمومی های استان ار آنان خواست تا چند کلامی ما را میهمان مشکلات و دغدغه های روزانه خود در این حرفه خطیر و مهم کنند که در زیر میخوانیم.

این گزارش در حال بروزرسانی است…….

به گزارش سرویس اجتماعی خط فارس؛ ارزش، عظمت و جایگاه مهم و سرنوشت ساز روابط عمومی‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست و در دهکده جهانی امروز نباید از نقش روابط عمومی‌ها در ادارات، نهادها و جامعه غافل بود.

روابط عمومی‌ها با تعهد و تخصصی که در این رشته از علوم اجتماعی دارند، توانسته‌اند علاوه بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، نقش مهمی را در ارتقا سازمان‌ها و نهادهای مربوط به خود ایفا کنند.

به بهانه ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی، پایگاه خبری تحلیلی خط فارس با ارسال پیام تبریک به روابط عمومی های استان از آنان خواست تا چند کلامی ما را میهمان مشکلات و دغدغه های روزانه خود در این حرفه خطیر و مهم کنند که در زیر میخوانیم.

فرج زاده

عباس فرج زاده مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس 

بسمه تعالی
برهه تازه‌ای از عصر ارتباطات با نگاه به وظایف جدید برای روابط عمومی‌ها و باز تعریفِ شرحِ انتظارات گذشته از آنان آغاز شده است. عصری که باید در سطح متفاوتی از گذشته دغدغه‌های تازه‌ای برای مجموعه ی عملکردی خود تعریف کنیم.رویکرد روابط عمومی‌های نوین باید از چهارچوب انتشار خبر و تهیه ی گزارش از عملکردها بسیار فراتر رود. مدیران روابط عمومی‌ در عصر حاضر استراتژیست‌های مدیریتِ شرایط سخت با پیش بینیِ موقعیت‌ها در سیاست گذاری افکار عمومی می باشند. پیکرتراش‌هایی که باید فرم و حجمِ قامتِ دستگاه را در چشمِ ریزبینِ مخاطب موزون ترسیم کنند و این مهم، جز به مددِ برنامه‌ریزیِ دقیق و حساب شده و حرکتِ هم سرعت با تکنولوژی و علوم ارتباطات در مجموعه‌های فعالیتی میسر نخواهد شد.  امید که همکاران ما در روابط عمومی‌های استان، با نگرش فرصت محور و پیشتازی در عرصه ی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، در معرفی جایگاهِ رفیعِ استانِ فارس بیش از پیش همت بگمارند.

 

رحمانیان

حسنعلی رحمانیان مسوول روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت فارس

روابط عمومی، جایگاه اثربخش تولید انگیزه برای همکاران و آشنایی جامعه با فعالیت‌ها و دستاوردهاست

پر واضح است، اثربخشی اقدامات انجام شده در روابط عمومی ، همچنین رضایت مندی مردم و توفیق در مجموعه فعالیت های هر نهاد و سازمانی مستلز م تقویت همه جانبه روابط عمومی است.

روابط عمومی علاقه‌مند بودن ، صداقت ، صبر، همت، اراده ،تعهد تخصص ، تجربه، مهارت در فن ارتباطات علوم اجتماعی،بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی ، مجهز به ابزارهای هنری و رسانه‌ای، تلاش ، دلسوزی توام با بهره مندی از امکانات ، تجهیزات و تکنولوژی روز دنیاست.

لذا روابط عمومی بعنوان پل ارتباطی مردم و مسولین علاوه بر نیاز مبرم به داشتن نیروهای کارآمد و فنی جهت انتشار سریع و صحیح اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته محلی برای بیان نقدها، نظرها، گلایه‌ها و پیشنهادات همکاران و مسولان ارگان محل خدمت است که موجبات موفقیت در هر نهاد و ارگانی را رقم می زند.

روابط عمومی راه ارتباطی دقیق ، سریع و مؤثری بین مدیران ، مجموعه کاری ، مردم وسنگر دفاع از حق سازمان و جایگاه مهم و اثربخش تولید انگیزه برای همکاران و کارشناسان جهت آشنایی جامعه با فعالیت‌ها، دستاوردها و ظرفیت‌های هر دستگاه است.

 

نعمتی

عباس نعمتی روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس

خاطره یعنی!  گذشته!!! نگذشته!!! ای دوست

دل نوشته ای تقدیم به تو

فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی تنها بهانه‌ای برای تبریک گفتن نیست، بلکه فرصتی‌ست برای عرض ارادت به دوستان و همکارانی که به درازای یک عمر هم قدم، هم نفس، هم راه و بهتر بگویمت هم قلم ما به پیش آمده اند تا دنیا را جای بهتری برای زیستن مان تبدیل نمایند.

ترن به ایستگاه و روز ارتباطات رسید: این ایستگاه مثل یه کنج مخفی می مونه، واسه دل سپردن و راحت از هر دری سخن گفتن. کلیدشم دم دستمه. هر موقع هوای نوشتن یه دلنوشته به سرم بزنه میرم سراغ کلیدش. بدون ترس از قضاوت شدن مینویسم و تند تند پست میکنم. چقد خوبه این حس راحتی، برای گفتن حرفات.برای آدم ساکتی مثل من مثل گنج می مونه، یه گنج پنهون تو یه گوشه‌ی کنج و دنج دنج .

هیچ چیزی تو این دنیا مثل نوشتن منو آروم نمیکنه، هیچ آدمی، هیچ تفریحی، هیچ دلخوشی، هیچ حسی مثل این نوشتن برای من موندنی نیست، انگار از دار دنیا من فقط همین جا رو دارم، همین قلم، تو تمام لحظات زندگیم تو این چند سال فقط اینجا رو داشتم.چرا که زبان صحبت خالق با ما مخلوقات هم می سراید: « نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ »  نون، سوگند به قلم و آنچه [نویسندگان] مى‌نویسند

 

حبیب آسوده  روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی لارستان

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی برای تبریک و خسته نباشید به همکاران بزرگوارانم است.

اما میخواهم با یک جمله حرفم را تمام کنم ،مسئولان کشوری و استانی بزرگترین و اصلی ترین مشکل بعضی روابط عمومی ها شرکتی بودن آن ها در مجموعه های خود آنهاست لطفا پیگیری کنید.

موسوی

اعظم موسوی فعال رسانه، روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز

ایران قوی روابط عمومی قوی می‌خواهد
بر این باورم داشتن تخصص برای کار در روابط‌عمومی‌‌‌‌ اگر چه لازم است اما به یقین کافی نیست و آن چه به اندازه یا حتی بیش از تخصص برای فعالیت در این حوزه مورد نیاز است حرفه‌ای بودن و حرفه‌ای شدن است تا بدانیم کی، کجا و چگونه با استفاده از کدام ابزار، چه فکری و کدام روزنه، اعتبار‌آفرین، امید‌آفرین و رضایت‌آفرین باشیم.
این است که می‌گویم روابط عمومی باید راهنما و هدایت‌کننده افکار عمومی باشد و با شناخت از افکار عمومی، قدرت نفوذ خود را بالا ببرد. ایران قوی به روابط عمومی قدرتمند نیاز دارد تا با بهره‌گیری از ابزار مناسب، ارتباط متعالی را رقم بزند.
این قصه را شرح فراوان است؛ باشد تا مجالی دیگر و هفته روابط‌عمومی‌‌‌‌ دیگری که دوباره چند روزی به یاد آورده می‌شویم.

 

مرادی

فاطمه مرادی مسئول روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس

خصوصیات یک روابط عمومی خوب در تعامل با رسانه ها:

در دنیای امروز که نوع ارتباط گیری با توجه به پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی نسبت به گذشته تغییر کرده است ،طبیعتاً تعامل و ارتباط روابط عمومی‌ها با سایر رسانه‌ها نیز با رویکردی جدید همراه خواهد بود.
در گذشته نه چندان دور روابط عمومی‌ها با استفاده از دستگاه فکس، نامه مکتوب یا وسایل ارتباطی دیگری مانند تلفن ثابت، اخبار و اطلاعات را برای رسانه‌ها ارسال می‌کردند.
اما امروزه به دلیل انبوه اطلاعات فراوان و به تعبیر خبرنگاران در دورانی که خبر به محض تولید می‌سوزد نیازمند تعامل حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر روابط عمومی با رسانه‌ها هستیم.
یک روابط عمومی خوب اخبار تولیدی اطلاعات مورد نیاز رسانه‌ها را با دقت و صرافت خاصی در اختیار آنها قرار می‌دهد.
عنصر زمان بسیار حیاتی و کلیدی است از طرفی دقت و صحت خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد باعث اعتبار بخشیدن به روابط عمومی‌ها می‌شود.
رسانه‌ها دیگر مانند گذشته به روزنامه و تلویزیون و رادیو محدود نمی‌شوند بلکه گسترش فضای مجازی هم تهدید است برای روابط عمومی‌ها و هم فرصت!
تهدید از این نظر که دیگر نیاز به رعایت ساختارهای فنی و تخصصی خبرنویسی نیست، زیرا گردانندگان این کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال جذب مخاطب بیشتر و تاثیرگذاری هستند تا رعایت اصول اولیه خبرنویسی! از طرفی انتشار شایعات موارد کذب خلاف واقعه به مراتب کار را برای جوابیه نویسی روابط عمومی‌ها در فضای مجازی سخت می‌کند.
اما یک روابط عمومی خوب با تولیدات جذاب و اثرگذار از قبیل ساخت کلیپ‌ها، اینفوگرافی، پوستر، استوری موشن‌ها و…
و به کاربردن خلاقیت در طراحی و عناصر زیبایی شناسی می‌تواند در فضایی که به شدت دستخوش دست به دست شدن اطلاعات متنوع است، پیام خود را به مخاطب خود برساند.
یک روابط عمومی خوب می‌داند که مخاطب فعلی دیگر مثل گذشته منفعل نیست بلکه فعال است و اخبار را هم قیاس می‌کند و تا حدودی قدرت تحلیل دارد.
سواد رسانه دیگر مولفه‌ای است که یک روابط عمومی خود باید داشته باشد. باید رسانه را بشناسد و بداند که خبر گزارش و یا هر تولید دیگری که دارد توسط کدام رسانه در چه زمانی و در چه فضایی باید منتشر شود. قطعاً تولیداتی که برای صدا و سیما تولید می‌شوند متفاوت خواهند بود با تولیداتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود حتی خبری که برای یک خبرگزاری ارسال می‌شود نوع و قالبش متفاوت خواهد بود با خبری که برای یک روزنامه یا هفته نامه ارسال می‌شود.
نکته مهم دیگر در جوابیه دادن است که یک روابط عمومی خوب باید بداند که جواب چه رسانه‌ای را می‌دهد، رسانه‌های رسمی از قبیل خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری نشریات و… رسالتشان و نوع مخاطبانشان متفاوت است با کانال‌ها و گروه‌هایی که در فضای مجازی در بستر پیام رسان‌های مختلف فعالیت دارند.

 

منصوره خسروبیگ مدیر روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان فارس

روابط عمومی آینه تمام نمای جامعه

اطلاع رسانی یک کار هنرمندانه و با هماهنگی است.

نقش روابط عمومی ها به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های مختلف ،از مشخصه های جدید عصر ارتباطات است .
شغلی سخت اما دلنشین برایم ،چرا که قلم در دستانم باعث نوشته های می شود برای بیان دستاورد های شهر و کشورم .
روابط عمومی ها آیینه تمام نمای سازمان ها هستند و در پیشرفت هر سازمانی نقش حیاتی و اساسی دارد.
نامگذاری بیست و هفتم اردیبهشت به عنوان ارتباطات و روابط عمومی فرصت ارزنده ای برا تبیین اهمیت و نقش بی بدیل و اثر گذار روابط عمومی در تغییر و تحول سازمانی و تسهیل فرآیند پیچیده ارتباطات و ارج نهادن به زحمات و دستاوردهای تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است.
۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات صرفا یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست ،بلکه یک سرفصل از اخلاق ،علم و هنر است.

 

 ایوب عزیزی مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن فارس

در دنیای دیجیتال امروز که از روابط عمومی ها به عنوان چشمان بیدار و قلب های تپنده سازمان ها یاد می شود، الحق و والانصاف مدیران روابط عمومی خود را به این سلاح مجهز کرده اند و با کمک رسانه ها به آگاهی بخشی و انعکاس عملکردهای ویژه سازمان متبوع شتاب کرده اند.
در شرایطی که این عزیزان از هر ابزاری استفاده می کنند که بتوانند با تعهد و مسئولیت پذیری و روحیه پاسخگویی به جامعه مانند پلی میان سازمان و جامعه هدف، با در نظر گرفتن منافع سازمان، فعالیت ها را آنگونه که باید و شاید شفاف سازی می کنند و هر جا که نیاز با‌شد جانٱ پاسخگوی مخاطبین خواهند بود، یا به قول خودمان در دنیای بی انتهای رسانه های نوین خودی نشان می دهند،باید از مدیران و مسئولین پرسید برای این همه از خودگذشتگی و فداکاری چه نیازی از مدیران روابط عمومی را برطرف کرده اید؟چقدر به نظرات روابط عمومی در بزنگاه‌ها اهمیت می دهید؟ چقدر اقدامات جاری که از روابط عمومی توقع دارید نیازهای جامعه امروزی ماهست که باید با ابلاغ و دستور از مسئولین به اجرا در بیایند؟ چرا قانون ترک فعل ها فقط بر سر مدیران روابط عمومی خراب می شود؟ تمامی این سوالات در افکار پرمشغله مدیران روابط عمومی ها وجود دارند، اما باید بدانیم که این عزیزان خودشان را رها کرده اند که به هر قیمتی به سازمان خود ادای دین کنند.
در پایان به نوبه خودم هفته روابط عمومی و ارتباطات را به طلایه داران این عرصه تبریک و تهنیت عرض می نمایم، آرزوی فرارسیدن روزهای خوب برای سنگرسازان بی سنگر.

 

عبدالرحمن شجاعیان روابط عمومی اداره دخانیات

نیکی را بکار بالای هر زمینی و زیر هر آسمانی،تو نمیدانی کی وکجا آنرا خواهی یافت،اگر جای دانه هایت را که روزی کاشته ای فراموش کردی، باران روزی به تو خواهد گفت کجا کاشته ای،کار نیک هر کجا که کاشته شود به بار می نشیند،اثر زیبا همیشه باقی می ماند.

 

حسین کشتکار روابط عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز

ارتباط متقابل روابط عمومی و رسانه ها
روابط عمومی ها و رسانه ها با مخرج مشترکی بنام اطلاع رسانی در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزه های اطلاع رسانی مشترک دارند. نداشتن تعامل با رسانه ها یعنی نداشتن ارتباط با مردم، چون رسانه ها حلقه وصل مردم با سازمان ها هستند.
رکن اصلی جهت تعامل بین رسانه و روابط عمومی اعتماد و درک مشترک انتظارات و محدودیت های رسانه ها و روابط عمومی از حوزه عملکرد وظایف سازمانی می باشد.
رسانه ها مشاور و یار بیرونی روابط عمومی ها به حساب می آیند و سیر تکاملی ارتباط بین مردم و سازمان هاست که می توان گفت روابط عمومی حلقه میانی بین خبرنگاران و مدیران است که این وظیفه خطیر در صورتی به خروجی مطلوب خواهد رسید که رویکرد تعاملی و درک متقابل و هم افزایی بین روابط عمومی و رسانه صورت گیرد.
امروزه سازمانی که پیوست رسانه ای نداشته باشد، مطمئنا در تعامل و ارتباط با مردم کار سختی را خواهد داشت و از خصوصیات مهم روابط عمومی ایجاد بستر ارتباطی ، برنامه ریزی و پیوست رسانه ای برای همه موارد در سازمان می باشد.
مهمترین نقش روابط عمومی ها در سازمان، مشاوره و آگاه سازی فضای بیرون سازمان به فضای درونی است.یکی از موارد مهمی که روابط عمومی ها در سازمان به کار گیرند فرهنگ خلاقیت و نوآوری در همه سطوح سازمان است که در حال حاضر روابط عمومی ها در حال پوست اندازی از حالت سنتی به مدرن و آکادمیک هستند و حضور در فضای مجازی و پیام رسان‌ها با رویکرد خلاق و نوآور برای ارتباط با مردم یک امر ضروری است.

منیره خسروبیگ مسئول روابط عمومی شرکت عمران و توسعه فارس

روابط عمومی یک هنر از جنس حریر عشق، که ویژگی اخلاقی و انسانی و شوق اداری در آن نهفته است، چرا که فعالان روابط عمومی با شور و نشاط و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و ادغام آن با هنر گام های متفکرانه و خلاقی در این حوزه برمیدارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

 

 

طاهری روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران

روابط عمومی یک حوزه مهم در هر سازمان و جامعه‌ای است. روابط عمومی به عنوان یک فرایند استراتژیک، ارتباطات میان سازمان و مخاطبان خارجی و داخلی آن را مدیریت می‌کند تا ارزش‌های سازمانی را نشان دهد و ارتباط مثبت با آنها برقرار کند. این شامل ارتباط با رسانه‌ها، جامعه، مشتریان، کارمندان، و سایر ذینفعان است.

برای داشتن یک روابط عمومی مؤثر، باید استراتژی‌های موثری را در نظر گرفت که شامل مواردی مانند:

تعیین اهداف و استراتژی‌های روابط عمومی: برنامه‌ریزی و تعیین اهداف مشخص، اولیه و آخرین گامی است که برای ایجاد روابط موثر با ذینفعان نیاز دارید.

شناخت کامل از مخاطبین: برای ارتباط مؤثر، باید مخاطبان خود را به طور دقیق شناسایی کرده و نیازها و انتظارات آنها را درک کنید.

ارتباطات مؤثر: استفاده از وسایل مختلف ارتباطی مانند رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، نشریات داخلی و … به منظور انتقال پیام‌های موثر و صحیح.

مدیریت بحران: برنامه‌ریزی مقدماتی و مداخله سریع و موثر در مواجهه با بحران‌های احتمالی یکی از نکات حیاتی در حوزه روابط عمومی است.

ارزیابی و بازخورد: برای بهبود مستمر و ارتقاء کیفیت روابط عمومی، باید به طور دوره‌ای عملکرد خود را ارزیابی کرده و با بازخورد مخاطبان خود هماهنگی داشته باشید.

به طور کلی، روابط عمومی نه تنها ارتباطات خارجی سازمان را مدیریت می‌کند بلکه از اهمیت بسزایی در ارتباطات داخلی و ساختار سازمانی نیز برخوردار است.

روابط عمومی یک کلمه نیست، یک فن به تنهایی نیست، یک علم به تنهایی نیست روابط عمومی مجموعه هنرهایی است که هر فعال حوزه روابط عمومی می بایست نسبت به کلیه مسائل روز و مشکلات و دغدغه های جامعه داشته تا با علم و آگاهی نسبت به آنالیز مسائل روز، راهکارهایی در جهت بهره گیری و بهره مندی و ایجاد فضای ذهنی مناسب برای جامعه هدف در استفاده از طرح های سازمان به مخاطبین معرفی نماید.روابط عمومی یک واحد حاشیه ای نیست، روابط عمومی را نباید بصورت گلیشه ای دید روابط عمومی صنعتی هوشمند است. زنده بودن و بروز بودن هر سازمان نشان از روابط عمومی پویاست. فعال حوزه روابط عمومی هم باید سواد رسانه ای داشته باشد و هم تعامل با رسانه ها.

و در پایان روابط عمومی یک واسطه اثرگذار درون و بیرون هر سازمان ، یک عامل تاثیرگذار در ارتباط بالادست و پایین دست و بالعکس

بعنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ روابط عمومی، خدمت تمامی اساتید، همکاران و فعالین این حوزه هفته روابط عمومی را تبریک عرض می کنم.

حسام الدّین ربّی مسئول روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس

جمله‌ای که مدت‌ها ذهن بنده را مشغول کرده بود این بود که بزرگی با تجربه در عرصه ارتباطات و روابط عمومی‌ می‌گفت: “به من چند خصوصیت شاخص کارشناس و مسئول روابط عمومیتان را بگویید تا به شما بگویم آینده سازمانتان چه خواهد بود”

این جمله مدت‌ها و تقریباً در تمامی دوران فعالیت بنده در حوزه روابط عمومی، سرلوحه کار و تلاشمان قرار گرفت، زیرا پس از سال‌ها شاگردی و کسب تجربه در این مسیر پرتلاطم متوجه شدیم که عمق جان آن جمله تا چه حد با تفکرات، خط مشی، طی طریق و آینده نگری مسئول روابط عمومی‌ها با سازمان محل فعالیتشان عجین است.

خصوصیات شاخص فعالیت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها بیانگر متن واقعی عملکرد سازمان، جان تفکرات مدیریت سازمان، محل بروز منطق سازمانی، جایگاه بروز و ظهور منافع سازمان از راس تا جز آن، نمایش واقعی از تفکرات مدیران ارشد، مدیران میانی و کارکنان یک نهاد و درنهایت توانایی، توانمندی و قدرت یک روابط عمومی، نمایش حقیقی توانایی توانمندی و قدرت آن سازمان می‌باشد.

بله درست است خصوصیات شاخص ظاهری و باطنی یک روابط عمومی موفق، نمایشی از آینده سازمان محل فعالیت اوست لذا اینجانب بدینوسیله هفته روابط عمومی را به تمام همسنگران و همکاران خود در مسئولیت خطیر روابط عمومی‌های فعال در استان فارس را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رسول رحمتی

رسول رحمتی مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس

هفته روابط عمومی و ارتباطات که آمیخته به هنر است را خدمت تمامی تلاشگران این عرصه تبریک عرض میکنم در حوزه علم روابط عمومی و رسانه چالش های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها به عواملی نظیر فقدان تخصص وحرفهایگرایی، وجود خط مشی متفاوت سازمانی، رویکرد سیاسی و جناحی، عدم شناخت کافی روابطعمومیها و رسانه ها نسبت به وظایف و محدودیتهای یکدیگر، انتظارات نامعقول و گاهی داشتن نگرش منفی از مهمترین این چالشهای ارتباطی نام برد و در چهار بُعد ساختاری، عملکردی، رفتاری و شناختی، عواملی نظیر اصلاح قوانین، آموزش نیروی انسانی و حرفهایگرایی، تعامل و گفتوگو، پاسخگویی، صداقت و شفافیت، رعایت اصول اخلاقی، انتظارت معقول و شناخت متقابل وظایف، مهمترین راهکارها برای رفع چالش ها و الگوی مطلوب ارتباطی بین روابطعمومیها و رسانه ها قلمداد میشود.

روابط عمومی ها درمسیر فوق ماراتن بارکلی همواره پیروزمیدان هستند.
روابط عمومی ها ۶۰ ساعت فرصت دارند تا مسابقه ای ۱۶۰ کیلومتری را کامل کنند. بدون اینکه زمانی برای استراحت و یا خواب داشته باشند. درطول مارتن فکرمی کنند،کارمیکنند،غصه میخورنداما ازکارشان لذت می برند.

 

زهرا عسکری

زهرا عسکری روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان فارس

روابط عمومی تلفیقی از دانش، مهارت، هنر و تجربه و مترادف با خلاقیت توام با انگیزه، گفتمان، تعامل و اخلاق است که در این مسیر البته نیاز به گذشت دارد.
روابط عمومی کارآمد به عنوان بازوی مشاوره‌ای با تحلیل گفتمان و دریافت نظرات موافق و مخالف، بسترساز تعالی سازمان خود است.
در حرفه روابط عمومی باید از نیازهای خود گذشت تا بتوان در راستای انجام رسالت خود، یاری‌گر سازمان در دستیابی به اهداف شد.
نکته حائز اهمیت این است که مدیران دستگاه‌ها برای دستیابی به موفقیت و در مسیر نیل به اهداف سازمان متبوع خود، باید از نظرات تخصصی روابط عمومی‌های خود استفاده کنند چرا که روابط عمومی دید گسترده و فراسازمانی برای انجام فعالیت‌ها دارد.

 

محمدرسول تحفه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس

روابط عمومی و سازمان‌ها لازم و ملزوم یکدیگر
مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در یادداشتی فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی، همکاران و رابطان این دفتر در مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان ها تبریک گفت. در متن یادداشت محمدرسول تحفه آمده است: نامگذاری روزی به نام روز ارتباطات و روابط عمومی، بیانگر اهمیت و جایگاه ارزنده روابط‌عمومی‌ در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دوسویه به ارکان تصمیم‌گیر دستگاه‌ها و افکار عمومی است. روابط عمومی و سازمان‌ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در دنیای کنونی با توجه به ظهور تکنولوژی های برتر و پیشرفته، دستگاه‌ها و سازمان‌ها بدون روابط عمومی، پویایی لازم را برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود ندارند.
در دنیایی که بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آگاهی و شفافیت است، اهمیت جایگاه روابط‌عمومی بر همگان آشکار شده و نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف‌ یک‌ نهاد یا سازمان، بهبود کیفی‌ و کمی‌ فعالیت ها‌ و افزایش‌ بهره‌ وری‌ از امکانات‌ و نیروی‌ انسانی‌ نادیده گرفت. توسعه پایدار بدون اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی امکان پذیر نیست، در نتیجه روابط عمومی در سازمان‌ها باید همگام با دانش روز با بهره گیری از فناوری‌های نوین و تسریع در امر اطلاع رسانی، مدیران را در اخذ تصمیم‌های درست و شایسته یاری نماید. از این رو وجود کارکنان متعهد، دلسوز و آگاه در مجموعه روابط عمومی می‌تواند در انعکاس دستاوردها، موفقیت ها و تشریح عملکرد دستگاه در جنبه های مختلف و همچنین تبادل اطلاعات با جامعه نقش مهمی ایفا نماید.
اینجانب فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمام فعالان و تلاشگران حوزه ی ارتباطات و روابط عمومی که در انجام وظیفه ی خطیر خود که همانا اطلاع رسانی شفاف و ایجاد تعامل مناسب با مردم و اصحاب رسانه است تبریک عرض نموده و امیدوارم روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی، با همدلی و مشارکت درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای اعتلای جامعه ایفای نقش نمایند

 

گل آفرین زارع مدیر روابط عمومی محیط زیست فارس

تعیین سخت‌ترین کار در روابط عمومی دشوار است، زیرا این حوزه شامل وظایف و چالش‌های متعددی است، که هر کدام سختی خاص خود را دارند. با این حال، می‌توان به چند مورد از چالش‌برانگیزترین و طاقت‌فرساترین وظایف در این حوزه اشاره کرد:

۱٫ مدیریت بحران:

روابط عمومی در خط مقدم مقابله با بحران‌ها قرار دارد و باید در مواقع بروز مشکل، به سرعت و به طور موثر عمل کند.
این امر مستلزم حفظ آرامش تحت فشار، برقراری ارتباط شفاف با ذینفعان، و تلاش برای به حداقل رساندن آسیب به شهرت سازمان است.
بحران‌ها می‌توانند طیف وسیعی از رویدادها را شامل شوند، مانند بلایای طبیعی، رسوایی‌های مالی، نقص محصولات، و حملات سایبری.

۲٫ حفظ روابط با رسانه‌ها:

روابط عمومی باید روابط مثبتی با رسانه‌ها برقرار کند تا بتواند تصویر مثبتی از سازمان در رسانه‌ها ایجاد کند.
این امر مستلزم برقراری ارتباط منظم با خبرنگاران، تهیه و ارسال اخبار و اطلاعات دقیق، و پاسخگویی به سوالات رسانه‌ها است.
ارتباط با رسانه‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا تمایل به یافتن نکات منفی در خبر بیشتر وجود دارد.

۳٫ مدیریت شبکه‌های اجتماعی:

در عصر حاضر، شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی برای سازمان‌ها تبدیل شده‌اند.
روابط عمومی باید از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب، تعامل با مخاطبان، و پاسخگویی به نظرات و شکایات مشتریان استفاده کند.
مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد، به خصوص برای سازمان‌هایی که جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته و دنبال‌کنندگان زیادی دارند.

۴٫ اندازه‌گیری و گزارش نتایج:

اثبات ارزش و کارایی فعالیت‌های روابط عمومی به ذینفعان کلیدی، چالش بزرگی برای متخصصان این حوزه است.
برای این کار، باید از معیارهای مناسب برای اندازه‌گیری نتایج فعالیت‌ها استفاده کرد و گزارش‌های دقیقی را به ذینفعان ارائه داد.
انتخاب و استفاده از معیارهای مناسب می‌تواند دشوار باشد، به خصوص که اغلب اهداف روابط عمومی هم کمی و کیفی هستند.

۵٫ جلب رضایت ذینفعان مختلف:

* روابط عمومی باید با طیف گسترده‌ای از ذینفعان، از جمله کارکنان، اصحاب رسانه، جامعه و… ارتباط برقرار کند و رضایت آنها را جلب کند.
هر کدام از این ذینفعان، نیازها و خواسته‌های خاص خود را دارند و جلب رضایت همه آنها می‌تواند دشوار باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، در نظر گرفتن موارد زیر نیز می‌تواند به درک بهتر از سختی کار در روابط عمومی کمک کند:

فشار کاری بالا: متخصصان روابط عمومی اغلب مجبورند ساعت‌های طولانی کار کنند و در شرایط پر استرس کار کنند.
انتظارات بالا: ذینفعان انتظار دارند که روابط عمومی نتایج سریعی را به دست آورد و در عین حال، منابع محدودی را در اختیار این حوزه قرار می‌دهند.
تغییر دائمی: حوزه روابط عمومی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است و متخصصان این حوزه باید با آخرین روندها و فناوری‌ها به روز باشند.

با وجود تمام این چالش‌ها، روابط عمومی حوزه ای پویا و به روز است. متخصصان روابط عمومی با استفاده از مهارت‌های ارتباطی، خلاقیت و تفکر استراتژیک، می‌توانند نقش مهمی در موفقیت سازمان‌ها ایفا کنند.

 

چکامه روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز جهانی “ارتباطات و روابط عمومی” فرصت مغتنمی است تا صاحب نظران ،مسئولان و دست‌اندرکاران به موضوع آسیب‌شناسی این عرصه نیز توجه کنند و با توانمندسازی و تقویت جایگاه و ساختار روابط عمومی‌ها در راستای حل مشکلات جامعه و رشد و توسعه سازمانی و اجتماعی گامی موثر بردارند.

بنابراین ارتقاء و تقویت جایگاه روابط عمومی منجر به توسعه کمی و کیفی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پیشرفت سیستم اداری در حل مسائل جامعه خواهد شد.

ضمن گرامیداشت این روز، رشد و توسعه این حرفه ی مهم و ارزشمند در کشور عزیزمان و نیز موفقیت روزافزون را برای همه همکاران و دست اندرکاران روابط عمومی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس

روز روابط عمومی و ارتباطات، روز همدلی و تکریم مردم

محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس و انجمن کورن هول ایران طی پیامی روز روابط عمومی و ارتباطات گفت ، در بخشی از این پیام آمده است ۲۷ اردیبهشت ماه روز همدلی و تکریم مردم به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار مسئولیت اجتماعی و به عنوان سرمایه ای ارزشمند محسوب می شود.
روابط عمومی به عنوان نیروی محرکه ایفای نقش کند ، معرفی سازمان و ارائه خدمات از وظایف ذاتی و تکریم مردم و اطلاع ‌رسانی دقیق ، آینه افکار و مطالبات شهروندان می باشد تا با شناسایی و پیگیری انتقادات و مشکلات موجود، مطالبه ‌گری را در مسیر دو طرفه مردم و سازمان به نحوه صحیح انجام شود .
بی شک این روز تداعی گر اهمیت جایگاه و نقش روز افزون روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده سازمان های مختلف تبدیل شده است.
اینجانب به مناسبت فرا رسیدن روز روابط عمومی فرصت را مغتنم شمرده، و این روز را به تمامی همکارانم مدیران، مسئولان، کارمندان و همه تلاش‌گران و فعالان روابط عمومی صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای تمامی عزیزان، موفقیت و آروزی سلامت در راه خدمت رسانی مسالت می نمایم.
امید است در سایه توجهات یکتای بی همتا پیروز و موفق باشید .

 

حامد تقوایی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز

انسان، آینه‌ی جهان‌آفرین است؛ هم اوست که نشانه‌های خداوندی را در هستی، نمایندگی‌ می‌کند و رفتار و گفتارش، رسانه‌ای رساست که اسرار جهان برین را به شیوه‌هایی شگرف روایت می‌کند.

بی‌شک، بیان خردمندانه‌ی اندیشه‌های انسانی، نیازمند سخن‌گفتن و شنیدن است و این پیوند نیکو، بیش از همه از مسیر زندگی اجتماعی و همدلی سازمانی، شکل می‌گیرد.

در نهادهای جمعی و در مسیر تعامل نسل‌ها و خردها، دفترها و هسته‌های روابط عمومی، بهترین زبان برای پیوند جهان درون و برون مجموعه‌های انسانی‌اند. کارشناسان و کوشندگان این بخش از کالبد اداری، علاوه بر هم‌افزایی، دریچه‌ای برای نشان‌دادن توانایی‌های گوناگون مجموعه‌ها به روی مخاطبان می‌گشایند؛ تا هم بازتابنده‌ی کردارها و گفتارهای سازمانی باشند و هم خواسته‌ها و پیشنهادهای بیرونی را به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان نشان دهند.

این‌جانب، همزمان با روز روابط عمومی، ضمن سپاسگزاری از همراهان کوشا و فرهیخته‌ی خود در مدیریت روابط عمومی دانشگاه شیراز، این روز از عمق جان به این فرزانگان شادباش می‌گویم و تندرستی و موفقیت روزافزون آنان را از ایزد بزرگ خواستارم.

 

سمیه کشاورز کارشناس روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس

ما، باید به ارتقاء روابط عمومی با استفاده از فناوری‌های نوین و به‌روز پایبندیم. در دنیایی که تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند و ارتباطات از طریق این فناوری‌ها به دسترسی آسان‌تر و سریعتری دست پیدا کرده است، ما بهره‌برداری از آخرین ابزارها و روش‌های ارتباطی را برای ارائه خدمات بهتر و ارتباطات مؤثرتر با مشتریان و ذینفعان خود را باید در نظر داشته باشیم.

با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، ما تلاش می‌کنیم تا به روزترین اطلاعات و اخبار را به مخاطبان خود ارائه دهیم. از طریق وبسایت رسمی، بلاگ، شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های پیام‌رسان و سایر وسایل دیجیتال، ما برخورداریم از کانال‌های متنوعی برای ارتباط با هدفمندی و تعامل با جامعه محلی، رسانه‌ها، مشتریان و سایر ذینفعان.

علاوه بر این، ما به طراحی و توسعه وبسایت و اپلیکیشن‌های موبایلی حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داریم. این بسترهای دیجیتال به مخاطبان امکان می‌دهند تا به سادگی اطلاعات مرتبط، خدمات جدید، رویدادها، برنامه‌ها و سایر محتواهای ما را در هر زمان و هر مکانی به دست آورند. همچنین، امکانات متنوعی مانند نمایش تصاویر، ویدئوها، ارسال نظرات و بازخوردها، و ارتباط مستقیم با تیم روابط عمومی ما در دسترس مخاطبان قرار دارد.

به علاوه، ما از روش‌های نوین در ارتباط با رسانه‌ها نیز استفاده می‌کنیم. از جمله ارسال پیام‌های خبری الکترونیکی، برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادهای مجازی، ارائه اطلاعات در قالب فایل‌های چندرسانه‌ای و همکاری با رسانه‌های اجتماعی، ما سعی می‌کنیم تا بهترین روش‌ها را در ارتباط با رسانه‌ها و منابع خبری به کار ببریم.

در گذرگاه پر پیچ و خم تعاملات انسانی، در جایی که مرز میان تاریکی جهل و روشنایی دانایی باریک‌تر از همیشه می‌شود، سفیرانی دلسوز و توانمند، رسالت خطیر روشنگری و آگاهی‌بخشی را بر دوش می‌کشند. سفیرانی که همیشه در جبهه جهاد فرهنگی در صف اول خط مقدم بوده اند؛ چرا که وظیفه امید آفرینی و اطلاع رسانی را بر عهده دارند.

آنان، مدیران روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی، کارشناسان روابط عمومی و امور بین الملل نام دارند، پل‌های ارتباطی میان سازمان‌ها و جامعه، و راویان صادق روایت‌هایی که گاه در هیاهوی روزمرگی ناشنیده می‌مانند.
روز روابط عمومی، فرصتی مغتنم است تا به این سفیران صلح و آگاهی ادای احترام کنیم و از تلاش‌های بی‌وقفه و تعهد راسخشان در جهت ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه سپاسگزاری نماییم.
مهارت ارتباطی، خلاقیت، صبر و شکیبایی، و تعهد به اخلاق حرفه‌ای، تنها بخشی از ویژگی‌های بارز این مجاهدان عرصه اطلاع‌رسانی است.
در دنیایی که اطلاعات به مثابه شمشیر دولبه عمل می‌کند، مسئولان روابط عمومی با سنجش دقیق و تعهدی عمیق، گام در مسیر روشنگری و آگاهی‌بخشی می‌گذارند و با ظرافت تمام، پیام‌ها را به مخاطبان منتقل می‌کنند.
آنان، با قلمی توانا و زبانی شیوا، پلی میان سازمان‌ها و جامعه بنا می‌کنند و با درک عمیق نیازها و دغدغه‌های مردم، در جهت رفع موانع و ارتقای سطح رضایت‌مندی گام برمی‌دارند.
روز روابط عمومی، بهانه‌ای است تا به این انسان‌های پرتلاش و دلسوز بگوییم: سپاسگزار تعهد، تلاش و خلاقیت شما در مسیر روشنگری و آگاهی‌بخشی هستیم.
باشد که در پرتو تلاش‌های بی‌وقفه شما، جامعه‌ای آگاه‌تر، پویاتر و توسعه‌یافته‌تر بسازیم.

محمد امین احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس

پیشرفت یک سازمان و دستگاه اجرایی نیازمند کارکنانی با روابط عمومی بالا می باشد، که مشتریان را جذب کند.
روابط عمومی خوب میتواند شاخص های زیادی را در خود جای دهد ولی انچه مهم است شاخص های است که در ذیل به انها اشاره شده است.
۱- توجه جدی به افکار همه کارکنان در ایجاد حرکت، اصلاح و جریان سازی سالم.
۲- ارائه مشاوره های مؤثر به مدیران ارشد توسط مدیر روابط عمومی آشنا به علم مشاوره.
۳- دفاع از جایگاه روابط عمومی در مقابل دخالت های غیرمسئولانه واحدها و افراد.
۴- حفاظت از حریم سازمان در مقابل جوسازی ها، دروغ پردازی ها، تهدیدها و …
۵- خروج روابط عمومی از موضع انفعالی به موضع فعال.
۶-کمک در جذب استعدادهای کارکنان و ایجاد بستری مناسب در جهت بالندگی اندیشه کارکنان.
۷- کمک در جذب استعدادهای کارکنان و ایجاد بستری مناسب در جهت بالندگی اندیشه کارکنان.
۸-سازماندهی خبری سازمان (تلاش برای اطلاع یابی و اطلاع رسانی به موقع با ابزارهای ارتباطی).
بنده هم به نوبه خودم روز و هفته روابط عمومی و ارتباطات رو به تمام دوستان این عرصه تبریک عرض میکنم.

 

محمد حسین ابجدیان مسئول امور ارتباطات خدمات شهری شهرداری شیراز
یکی از چالش ها به نظر این حقیر اندازه گیری و ارزیابی اثر بخشی اقدامات روابط‌عمومی ها و بهینه سازی فعالیت ها است

کاظم کدیور روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس

ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه و روابط عمومی ها قطعا حضور یک روابط عمومی خلاق و نوآور می تواند باعث رشد و تعالی هر سازمان بشود . البته در پشت سر هر روابط عمومی موفقی باید یک مدیر قوی و کاربلد حضور داشته و او را حمایت کند که متاسفانه در اغلب ادارات و ارگانها روابط عمومی ها همه کار می کنند جز وظایف اصلی شان
بنده به عنوان عضو کوچکی از این خانواده بزرگ هیچ توقعی از مدیر یا مسئولی برای قدردانی و تبریک روز روابط عمومی ندارم چون معتقدم هر کاری را با علاقه انجام دهی حس خوبی به انسان دست میدهد که همین بهترین هدیه به روح و روان است.

سرهنگ فرزاد مهرزادیان سرپرست مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس

افزایش سرمایه اجتماعی سازمانی با روابط عمومی توانمند

امروزه از دانش و هنر روابط عمومی به عنوان یک ابزار توانمند در جهت تسهیل ارتباطات دو طرفه بین سازمان و جامعه یاد می شود و با پیچیده تر شدن نظام اجتماعی، ضرورت گسترش و توسعه این علم و حرفه جدید بیش از پیش احساس می شود تا آنجا که امروز کمتر نهادی یا سازمانی است که در آن روابط عمومی وجود نداشته باشد.

مهمترین رویکرد پلیس در سال های اخیر، تحقق اصل جامعه محوری و تعاملات هدفمند دو سویه با اقشار مختلف جامعه، نهادها و سازمان های اجتماعی است. در همین راستا توجه به پیشگیری اجتماع محور مهمترین مولفه اثربخش در کاهش ناهنجاری های اجتماعی است که این مهم فقط با همکاری سازمان ها و شهروندان به عنوان سرمایه های اجتماعی پلیس محقق خواهد شد.

بدیهی است حلقه واسط بین سازمان پلیس و بدنه جامعه عناصر روابط عمومی و ارتباطات می‌باشند که هدف از تشکیل معاونت اجتماعی در مجموعه نیروی انتظامی ایفای نقش پل ارتباطی بین مردم و سازمان در راستای تشریح ماموریت ها و اقدامات مجموعه‌های مختلف پلیس  با هدف اقناع سازی افکارعمومی می باشد.

در مجموعه انتظامی به دلیل تنوع ماموریت ها برای برقراری ارتباط با  بخش های مختلف جامعه و اطلاع رسانی به موقع، صحیح  و سریع اخبار و عملکرد از طریق رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری، مرکز اطلاع رسانی پلیس در معاونت فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است.

از مهمترین دغدغه‌های روابط عمومی پلیس، پیشگیری از انتشار اخبار غیر واقعی در فضای مجازی است که موجب کاهش احساس امنیت در جامعه می‌شود. حساسیت اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی نیز یکی دیگر از دغدغه های پلیس است که می بایست با تصمیم گیری سریع و صحیح به مساله ایجاد شده واکنش مناسب نشان داده و با در نظر گرفتن شرایط بحران و مدیریت زمان موضع گیری شفافی را به افکار عمومی ارائه داد. دراین میان پلیس به دنبال شفاف‌سازی اخبار حوادث و رخدادهای انتظامی است تا با تنویر افکار عمومی احساس امنیت را برای شهروندان به وجود آورد.

مشارکت مردم به ویژه اهل قلم و اصحاب رسانه در تعامل با پلیس به مراتب تاثیر گذار خواهد بود. قطعا تعامل موثر با رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری می‌تواند یکی دیگر از نقش های پررنگ پلیس در سطح جامعه باشد نقشی که از سوی مرکز اطلاع رسانی پلیس در معاونت اجتماعی بایستی به خوبی اجرا شود تا بتواند حلقه وصل محکم و مطمئنی بین پلیس و جامعه باشد.

ما در مجموعه اطلاع رسانی پلیس به دنبال آن هستیم تا با تعامل موثر با  جامعه به ویژه اصحاب محترم رسانه و اتخاذ راهکارهای صحیح از وضعیت موجود به وضع مطلوب رسیده و حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی را در مسیر مثبت و تعالی سازمان متحول کنیم .

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۷  اردیبهشت سالروز تشکیل روابط عمومی، این فرصت را غنیمت شمرده و از زجمات و تلاش‌های کلیه دوستان و عزیزانی که طی سال گذشته در اطلاع‌رسانی صحیح  اخبار و عملکرد حوزه پلیس فارس با ما همکاری داشته اند، تقدیر و تشکر نموده، توفیق روز افزون همراه با صحت و سلامتی  کلیه فعالان حوزه اطلاع رسانی استان فارس را از درگاه ایزد منان خواستارم.

 

 

عقیل مهدی پور مسئول روابط عمومی سپاه کوه چنار:
روایت صحیح فعالیت ها با رویکرد امید آفرینی نوعی جهاد در این عصر پیچیده ارتباطات است

پویش مدار امید با هدف تجلیل از فعالان حوزه روابط عمومی های برتر سپاه فجر استان فارس در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد و در این همایش از روابط عمومی سپاه کوه چنار به عنوان یکی از روابط عمومی های برتر نواحی مقاومت استان فارس تجلیل به عمل آمد.

مهدی پور روابط عمومی تاحیه مقاومت بسیج کوه چنار در این خصوص گفت: روابط عمومی به عنوان زبان گویای هر مجموعه ای است و نشر دهنده اقدامات آن مجموعه به حساب می آید و در واقع باید گفت کار اصلی را تمام بسیجیان، کارکنان و پایوران زحمت کش ناحیه کوه چنار انجام داده اند و ما تنها تلاش کرده ایم تا زحمات آنها را قدر بدانیمو به صورت هنرمندانه اقدامات مجموعه را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

وی نتیجه موفقیت روابط عمومی سپاه کوه چنار را همبستگی و تلاش جهادی پرسنل ناحیه خواند و گفت: ما معتقدیم روایت هنرمندانه فعالیت ها در این عصر پیچیده ارتباطات نیز نوعی جهاد است چرا که جریان های رسانه ای مختلف که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند به دنبال وارونه جلوه دادن موفقیت های کشور و ناامید کردن ملت ایران هستند.

عقیل مهدی پور ادامه داد: لذا در این شرایط روابط عمومی های تمام ارگان ها، نهادها و سازمان ها وظایف و تکالیف سنگینی دارند و باید تلاش کنند که با نشر صحیح فعالیت ها باعث امیدآفرینی در جامعه شوند.

پویا محسنی روزنامه نگارکارشناس روابط‌عمومی

نه روابط‌عمومی وظیفه خود را می داند نه رسانه

حکایت روابط‌عمومی و ارتباطات در ایران قصه هفتاد من کاغذ است. هنوز روابط‌عمومی ها کمترین اهمیت را در هر سازمانی دارند از نظر توجه به نیروی انسانی و اختصاص منابع مالی و شان سازمانی ، با وجود تغییراتی که شاهد آن هستیم و آنچه امروز روابط عمومی نامیده می شود در عمل با آنچه که ۲۰ حتی ۱۰ سال گذشته بود ، کاملا متفاوت است.

بنابر تعریف پدر علم ارتباطات و روابط‌عمومی دکتر معتمدنژاد ارتباطات همیشه بر اراده قانع کردن ، انتظار توزیع یا تقسیم داشتن و ضرورت با هم زندگی کردن ، استوار است.

در حال حاضر ارتباطات و روابط‌عمومی زمینه‌ساز فعالیت‌های بسیار پر اهمیتی است.
ارتباطات امروزه در زمینه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و… زندگی بشر نقش بسزایی دارد و شاید بتوان گفت هیچ عرصه ای بدون ارتباطات معنا ندارد.
در دنیای مدرن که افراد در رسانه ها غرق شده و به اصطلاح «رسانه ای شده» اند ارتباطات و روابط‌عمومی ها در واقع مهمترین سرمایه اوست و تنوع رسانه ها و امکان انتخاب حداکثری برای مخاطب ، کسب این سرمایه به مراتب آسان تر از گذشته شده است.

ارتباطات ، هم از منظر داشتن اطلاعات ، سرمایه آور است و هم از منظر رشد دایره روابط انسانی. زیرا فرد می‌تواند بخش قابل ملاحظه ای از نیازهایش را بوسیله ارتباط با افراد دارای توانایی در سایر حیطه ها، برطرف سازد.
نکته ای که در این میان حائز اهمیت و می توان گفت حتی مهمتر از دسترسی به رسانه ها و ایجاد ارتباط است ، نحوه مواجهه مخاطب و مدیر با رسانه ها و سواد استفاده از آنهاست که به تشخیصی سره از ناسره و رسانه از رسانه نما کمک شایان توجهی می کند.
اگر توجه کنیم نه روابط‌عمومی وظیفه خود را می داند نه رسانه در سازمان ها، شاید در دوران امروز وظیفه روابط‌عمومی ها تسهیل شرایط برای اطلاع رسانی از عملکرد سازمان هست. یک روابط‌عمومی سازمان رئیس رسانه ها نیست ، بلکه برای دانستند مخاطب در مورد عملکرد و نقد و تبیین هر سازمان نقش واسطه گری و تسهیل را دارد نه بیشتر!
در دنیای مدرن و ارتباطاتی شده امروز ، علاوه بر استفاده صحیح و بهره گیری مناسب از رسانه های مدرن و سنتی ، مخاطبان سواد مواجهه و توان گزینش از میان رسانه های متعدد را نیز داشته باشند.

مخلص کلام اینکه متاسفانه همون جور که مدیران دستگاه ها به رسانه به چشم یک تریبون تبلیغاتی نگاه می‌کنند ، به روابط‌عمومی خودشون و ارتباطات هم نگاهشون اون نگاهی که باید باشد نیست و رسانه ها هم روابط‌عمومی هر سازمان را تنها منبع درآمد می بینند. واسلام